Pages - Menu

dimecres, 24 de juny del 2009

Entrevista Pep/Gus



ENTREVISTA PEP


Fitxa Tècnica

Edat:28
Anys escalant:15 anys
Alçada:1,71 cm
Pes:62kg. (lo què no ho pareix)...70kg
Max. A vista:8a
Max treballat:8b+Nº vies equipades: 37

1-Quants d'anys fa que escales?
Bufff..en realitat tenc la sensació que fa dos dies què vaig començar..en Beia,Xano,Xaves i jo vàrem muntar un top-rop a un ullastre d’una roca i venja intentar arribar a dalt amb unes bones rapinyades per ses genolleres...i mira, ja han passat 15 anys de llavor ençà.

2-Com i quant vares conèixer en Gus?

Ja m’ho havien dit alerta amb aquest pàjaro !!Vàrem coincidir a cala magraner per uns amics comuns i de bon primer dia ja me va fer de xulet! Jo vaig provar ‘’only you’’ un 7a patinós a matà ,que igual no vaig arribar ni a dalt i ell, que el tenia ensellat va fer-ho davant jo i en baixar anava diguent que esteia tirat...quin pelele vaig pensar jo!! (com podeu veure no te memòri, je,je)

3-Heu escalat sempre plegats?

Des de que vàrem començar a fer feina plegats.

4-Com duis això de passar tantes hores plegats? ( viuen al mateix poble, escalen i entrenen junts i també fan feina al mateix parc de bombers ara ja no...)

En realitat hem estat molts d’anys fent feina junts i entre castanya i castanya ens ho em passat molt bé, jo crec que som molt bona parella per tot perquè un estira l’altre.. ell posa tranquil·litat i parsimònia i jo pos els nervis i emoció a sa vida, je, je

5-Quines creus que són les principals virtuts i defectes com a escalador del teu company?

Les virtuts és què es sofridor, fanàtic, hàbil i té un bon coco. Defectes està empanat i sa dorm a ses reunions quan escalam.

6-Explicau alguna anècdota divertida o curiosa que vos hagi passat escalant plegats...

Cada dia què vaig a escalar amb ell és una anècdota.

7-Quantes vies has equipat? Que cerques alhora d'equipar una via? Quina és la teva ètica?

Lo més important és equipar més ràpid que en Fran. Je,je.. que no que no...

8-Quins són els teus objectius de cara a l'any que ve?

Cuidar ses nines de casa, entrenar i viatjar molt. Ah, i menjar molt de gelat, je,je

9-I aquest viatge que voleu fer plegats....
Bé, jo crec que tenim un parell de trulls en marxa...n’hi ha a llarg plaç i a curt, com per exemple per setembre al Verdón, sí no canviam d’opinió.

10-Defineix amb poques paraules com és en Gus-És un crak, (torito)





ENTREVISTA GUSTAU

Fitxa Tècnica

Edat:31 (avui fa 32 anys)

Anys escalant:18
Alçada:1,73,5 més be alt
Pes:70 kg (estic en període fiber)
Max. A vista:7c
Max treballat:8b

Nº vies equipades:40 més o menys

1-Quants d'anys fa que escales?
Fa l’hòstia, sa veritat es que vaig comença com es ninet que prometia ,lluitant a mort per fer a vista 5+ de Sa Gubia, i ara ja som una “vieja gloria”. Però el més important es que la motivació per escalar ,equipar ,anar a la muntanya no desapareix. Cada dia disfrut més.


2-Com i quant vares conèixer en Pep?
En Pep abans de conèixer-lo en vaig sentir xerrar molt. Me deien hi ha un Esporleri en Pep ,si el culturista, si las de conèixer, que està súper fort, fa dos dies que escala i vola pels 7a.
No record el dia ,però me pareix que mos vàrem trobar per s’Estret, (com no, als seus inicis no el podies treure de la seva regió, Esporlis, Anar cap Artà era tota una expedició).


3-Heu escalat sempre plegats?
No aquest darrers anys ,des de que vàrem entrar de bombers junts i va haver una connexió i vàrem començar a escalar plegats.


4-Com duis això de passar tantes hores plegats? ( viuen al mateix poble, escalen i entrenen junts i també fan feina al mateix parc de bombers...)
Va arribar un moment que teníem crisis com els matrimonis que ja no se poden sofrir, mos tiràvem es trastos cada dia però al final del dia acabàvem abraçadets. Na Ruth i na Marta estaven gelosissimes.
Ara ja no estam junts m’ha abandonat se n’ha anat a un altre torn(amb en Fran).
Bé encarà l’estim però mai tornarà a ser el mateix


5-Quines creus que són les principals virtuts i defectes com a escalador del teu company?
Les virtuts són els braços.
I el defectes son els peus


6-Explicau alguna anècdota divertida o curiosa que vos hagi passat escalant plegats...
Un dia jo duia na Marta a fer un rappel a s’estret (l’estava conquistant).I abans d’arribar a baix se li va quedar la melena dins el vuit i en Pep que ja tenia instint de rescatador va pujar per la corda (sense res) i la va salva.
Me va deixar fatal ,me va costar un any més enamorar a sa meva dona.



7-Quantes vies has equipat? Qué cerques alhora d'equipar una via? Quina és la teva ètica?
La meva mentalitat es cerca una linea natural (sense arreglats ,picats),respectar la roca .
Quan equipes una via i tens com objectiu principal que sigui tot natural, la roca decideix per tu ,tu simplement interpretes la roca, la llegeixes. Quan aconsegueixes descifrar el que te diu es un moment màgic ,es millor que encadenar qualsevol projecta.
Les vies equipades amb aquesta mentalitat són perfectes, tenen alguna cosa més.


8-Quins són els teus objectius de cara a l'any que ve?
No ho se, el meu objectiu es avui anar a les Perxes i fer la Terrorvision (la va fer) i disfrutar del dia.
M’agrada viure el dia el màxim el futur ja passarà, el hagi de passar.


9-I aquest viatge que voleu fer plegats....
Tenim un projecta pujar la Torre del trango algun dia plegats, però ara mateix en tenim un de molt més complicat que es cria a na Claudia i en Pep na Aixa.
Anirem fent el que ponem suposo que aquest estiu mos n’anirem a escalar al Verdon

10-Defineix amb poques paraules com és en Pep?

Un tio de puta mare

Entrevista a càrrec de na Ruth